28 Mart 2024 Perşembe

15:23   ÖĞRENCİLERE "SEÇİM" TATİLİ: 1 NİSAN PAZARTESİ GÜNÜ OKULLAR TATİL   13:37   MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ, YENİ ÇALIŞMASI İLE SAYA PARK KAVŞAĞI TRAFİĞİ HAT SAYESİNDE RAHATLADI   12:51   VAHAP SEÇER: “VATANDAŞA HİZMET ETMENİN SONUÇLARINI TÜM TÜRKİYE’YE GÖSTERECEĞİZ”   12:40   CHP MEZİTLİ BELEDİYE BAŞKAN ADAYI TUNCER, HER KOŞULDA GENÇLERİN VE EĞİTİMCİLERİN YANINDA OLACAĞINI VURGULADI   12:36   CHP TOROSLAR BELEDİYE BAŞKAN ADAYI YILDIZ, YÖRÜK KÜLTÜRÜNÜ VAR ETMEK İÇİN DESTEK İSTEDİ   11:37   YEREL SEÇİMLERE 3 GÜN KALDI... SEÇMEN OYUNU NASIL KULLANACAK?   11:03   TGC: GAZETECİLER SEÇİM SONUÇLARINA ENGELSİZ ULAŞABİLMELİ, İNTERNET KESİNTİSİ OLMAMASI İÇİN ÖNLEM ALINMALI   10:31   MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN, ÇÖLYAK HASTALARINA DESTEĞİ RAMAZAN AYINDA DA SÜRÜYOR   09:33   LAİKLİK MECLİSİ`NDEN KURTULMUŞ`A ``LAİKLİK GÜNÜ`` TEPKİSİ: "AÇIKTIR Kİ AKP`Lİ NUMAN KURTULMUŞ LAİKLİĞİ DEĞİL, LAİKLİĞİN TASFİYE EDİLMESİNE DÖNÜK FAALİYETLERİ KORUMA DERDİNE DÜŞMÜŞTÜR"   09:14   VAHAP SEÇER, TARSUS`TA FAALİYET GÖSTEREN STK`LARLA BİR ARAYA GELDİ   09:06   SEZGİN TANRIKULU`NDAN ERDOĞAN`IN DİYARBAKIR`DAKİ SÖZLERİNE TEPKİ: DİYARBAKIR İÇİN KÜRTLER İÇİN BİR ŞEY İFADE ETMEDİ. YENİ BİR SÜREÇ BEKLEMEK, BU KONUŞMADAN SONRA DOĞRU DEĞİL   01:25   YSK`NIN MAHALLİ İDARELER ARA SEÇİMİNE İLİŞKİN KARARI RESMİ GAZETE`DE YAYIMLANDI   21:03   YAVAŞ`TAN ALTINOK`A: "KIZIM 32 YIL SÜRECEK KREDİ ÇEKİP EV ALDI. ALNININ TERİNİ YİYOR, EMEĞİNİN HAKKINI ALIYOR"   20:43   İZMİR KADIN PLATFORMU: “ÖLDÜRÜLEN HER KIZ KARDEŞİMİZ İÇİN SOKAKLARI DOLDURMAYA DEVAM EDECEĞİZ”   20:40   ÖZGÜR ÖZEL: “SARIYER`E AKP KORKUSU YAŞATANLARI SON KEZ UYARIYORUM. OKTAY AKSU`DA BİRLEŞELİM. KORKULU RÜYA GÖRMEYELİM”   20:17   KILIÇDAROĞLU`NDAN SAHTE PANKART TEPKİSİ   20:17   KILIÇDAROĞLU`NDAN SAHTE PANKART TEPKİSİ   16:57   SOSYAL MEDYA ÜNLÜSÜ ``JAHREİN``, KILIÇDAROĞLU`NA TAZMİNAT ÖDEYECEK... KILIÇDAROĞLU`NUN AVUKATI ÇELİK: MİKTAR YÖNÜNDEN KARARA İTİRAZ EDECEĞİZ   16:50   SERDAR SOYDAN: MERSİN HALKI ARTIK DEĞİŞİM İSTİYOR, HİZMET İSTİYOR   16:05   (2) ÖZGÜR ÖZEL: ESENYURT VE TÜRKİYE İTTİFAKI HEPİNİZİ MAHCUP EDECEK. BİZİM BİRLİKTELİĞİMİZ BİRİLERİNİ RAHATSIZ ETMİŞ, BİR SÜRÜ YALAN ATIYORLAR

Kıyı Balıkçıları Sokağa Çıkma Yasağından ’Muaf’ Tutulmak İstiyor

Koronavirüs salgını nedeniyle alınan tedbirler kapsamında hafta sonları denizlerden uzak kalan Karadenizli kıyı balıkçıları, sokağa çıkma yasağından kendilerinin muaf tutulmasını istiyor.

Tarih : 9 Mayıs 2020 Cumartesi 18:36   Okunma : 639

Türkiye'de de etkili olan koronavirüs salgını balıkçılık sektörünü olumsuz etkiledi. Salgının yayılmasını önlemek amacıyla sosyal hayatın kısıtlanmasına yönelik uygulanan tedbirler nedeniyle hafta sonları sokağa çıkamayan kıyı balıkçıları avcılık yapamıyor. Hafta sonları denizlerden uzak kalan Karadenizli kıyı balıkçıları, tarım ve hayvancılıkla uğraşan çiftçiler gibi sokağa çıkma yasaklarından kendilerinin muaf tutulmasını istiyor.

"YASAK BİZE DÖRT GÜN"

Ordu'nun Kumbaşı Balıkçı Barınağı Başkanı Şahin Aydemir, hafta sonu uygulanan sokağa çıkma yasağının kendilerine 4 gün olarak yansıdığını belirterek, "Yasak nedeniyle balıkçıların gelirleri yüzde 50 oranında azaldı. Denize çıkamıyoruz. Aslında 2 gün yasak ama bize bu yasak 4 gün oluyor. Samsun Terme arasında çaça tutan arkadaşlarımıza, hatta Hatay'da, Mersin'de şu an avcılık serbest. Biz bu işi Ordu'da aşamadık. Bu sorunun çözülmesini istiyoruz" dedi.

"BİZ GÜNÜBİRLİK ÇALIŞAN KİŞİLERİZ"

Kumbaşı Balıkçı Barınağı Başkan Yardımcısı Mehmet Çalış da çocukluğundan bu yana baba mesleği balıkçılık yaptığını belirterek, "Koronavirüs salgını nedeniyle alınan tedbirler kapsamında birçok sektörde olduğu gibi balıkçılıkta da mağduriyetler yaşandı. En fazla zarar görenlerin başında balıkçılarımız geliyor. Çünkü biz günü birlik çalışan kişileriz. Sokağa çıkma yasağında bizler denize çıkıp av yapamıyoruz. Bu nedenle balıkçılarımız borçlarını ödeyemez duruma geldi. Sosyal yardımlardan da balıkçılarımız yararlanamıyor. Bize hiçbir destek yok. Bu nedenle bizler evimize ekmek götürebilmek için hafta sonları denize açılmak istiyoruz. Burada şu anda 35 tane faal tekne var. Her bir teknede iki kişi bulunmak suretiyle bizim sokağa çıkma yasağı kapsamının dışında tutulmamız lazım" diye konuştu.Hafta sonları avlanan balıkların il dışına sevkiyatının yapılabildiğini kaydeden Çalış, "Sokağa çıkma yasağında balığı ne yapacaksınız diye sorulacak olursa; balıklarımızı hafta sonu bizler il dışına nakliye yapabiliyoruz. Rize, Giresun, Sinop gibi illere avladığımız balıkları dağıtabiliyoruz. Pazar günü avladığımız balıkları da güzelce paketleyip, şoka koyarak büyükşehirlere yolluyoruz. Nakliye olduktan sonra biz avladığımız balıkları her türlü satabiliriz. Bizim için önemli olan balıkçıların mağdur olmaması" ifadelerini kullandı.

"DEVLETİMİZİN BİZE YARDIMCI OLMASINI DİLİYORUM"

Balıkçı esnafından Sezgin Arslan ise 12 yaşından bu yana denizlerde balık avcılığı yaptığını ifade ederek, "Denize gitmediğimiz zamanlarda haliyle balıkçılar için durum vahim oluyor. Ben buradan devlet büyüklerime sesleniyorum; bize ellerinden geldiği kadar yardımcı olmalarını diliyorum" dedi.

"BİZ DE DENİZDE ÇİFTÇİLİK YAPIYORUZ"

Bir diğer balıkçı esnafı Mesut Arslan ise "Benim dedem, babam, kardeşlerim ve ben balıkçıyım. Bize bugüne kadar hiç yasak olmadı. Şu anda biz üretici statüsünde avlanıyoruz. Biz kıyı balıkçısıyız. Bize avcılık 12 ay serbest. Koronavirüs geldi, hepimiz sağlık için kendimizi korumak zorundayız. Sosyal mesafeyi ayarlamak zorundayız. Zaten biz kıyı balıkçısı olarak denize bir veya iki kişi gidiyoruz. Şu an barbun avı yapılıyor. Barbun avı mayıs ve haziran ayının ortalarını bulmaz. Yaklaşık 1,5 aylı bir avcılık dönemimiz var. Bizim elimizde avlanmak için belgelerimiz de var. Bu kimliklerle biz sokağa çıkma yasağında da avlanmak istiyoruz. Bunu çiftçi gibi görelim. Biz de denizde çiftçilik yapıyoruz. Çiftçimiz toprakta yapıyor, biz denizde yapıyoruz. Arada sıkıntılı bir durum yok. Bugün iş yerlerinde ekmek fırını, su dağıtıcıları açıksa, bizim için de bu yasak kaldırılmalı" dedi.

Paylaş :
Etiketler :

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır..!

GÜNCEL HABERLER

ANKA Haber Ajansı
Abonesidir

ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersinerji.com © Copyright 2017-2024 Tüm hakları saklıdır..! İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.