18 Nisan 2024 Perşembe

16:37   CHP`Lİ BAŞARIR: "ERDOĞAN-ÖZEL GÖRÜŞMESİNE İLİŞKİN BANA ULAŞAN BİR TAKVİM YOK. İKİ GENEL BAŞKANIN KENDİ BELİRLEYECEĞİ BİR TAKVİM OLACAK"   16:26   ÖZEL`DEN YSK`NIN HATAY KARARINA TEPKİ   16:01   CHP, ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE KİRA VE ÖZEL YURTLARA DEVLET DESTEĞİ VERİLMESİNİ İSTEDİ, AK PARTİ REDDETTİ   15:49   ALİ MAHİR BAŞARIR`DAN BAKAN MEHMET ŞİMŞEK`E SESLENDİ   13:31   MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI VAHAP SEÇER: “MERSİN ÖZGÜRLÜKLER KENTİDİR”   12:53   ÖZGÜR ÖZEL: “BİZ AVRUPA`NIN BİR PARÇASIYIZ"    12:23   YSK BAŞKANI AHMET YENER`DEN "HATAY" VE "ORDU" AÇIKLAMASI: "BUGÜN MUHTEMELEN GÖRÜŞÜLÜR"   11:51   ÖZGÜR ÖZEL STRAZBURG`DA SOSYALİSTLER, DEMOKRATLAR VE YEŞİLLER GRUBU TOPLANTISI`NDA KONUŞTU   10:51   ÖZGÜR ÖZEL: KURULUŞUNUN 84`ÜNCÜ YILINDA KÖY ENSTİTÜLERİ`NİN MİMARLARINI MİNNETLE ANIYORUM   10:11   MERKEZ BANKASI`NDAN TARİHİ ZARAR... YURTTAŞLAR TEPKİLİ   09:23   VAHAP SEÇER, İLÇE BELEDİYE BAŞKANLARI VE MECLİS ÜYELERİ İLE BİR ARAYA GELDİ   01:22   ANAYASA MAHKEMESİ BAŞKANVEKİLLİĞİ`NE BASRİ BAĞCI`NIN SEÇİLMESİ KARARI RESMİ GAZETE`DE   19:57   AĞBABA VE ZENGİN ARASINDA "İSRAİL TARTIŞMASI"   17:04   VAHAP SEÇER`DEN İLÇE BELEDİYE BAŞKANLARINA TEBRİK ZİYARET   16:46   MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI SEÇER, MEZİTLİ BELEDİYE BAŞKANI TUNCER`E TEBRİK ZİYARETİ   15:58   ÖZGÜR ÖZEL: "HATAY HALKININ İRADESİNE SAHİP ÇIKMAYA BU İŞİN PEŞİNİ BIRAKMAMAYA DEVAM EDECEĞİZ"    14:53   CHP GENEL BAŞKANI ÖZEL: “RECEP TAYYİP ERDOĞAN İŞ BİLMEZLİĞİ, İNADI SONUCU MALİYETİ HEPİMİZE ÖDETMİŞTİR”    14:23   CHP SEÇİM ZAFERİ SONRASI İLK GRUP TOPLANTISINI GERÇEKLEŞTİRDİ   13:30   TİCARET BAKANLIĞI`NDAN YALANLAMA: "İSRAİL İLE İHRACAT KISITLAMASINA TABİ OLAN 54 ÜRÜN GRUBUNDAKİ 1019 ÜRÜNE, 9 NİSAN`DAN İTİBAREN GÜMRÜKLERİMİZDE İHRACAT TESCİL İŞLEMİ KESİNLİKLE YAPILMAMAKTADIR"   12:18   CAN ATALAY`DAN DEPREM KAYIPLARI İÇİN SEFERBERLİK ÇAĞRISI

ADİL KARAİSMAİLOĞLU: “KANAL İSTANBUL İLE ÜLKEMİZ, KÜRESEL TİCARETTE DAHA ETKİN ROL OYNAYACAK”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Mühendislik çalışmalarında 204 bilim insanının görev aldığı Kanal İstanbul Projesi, tamamlandığında başta İstanbul Boğazı ve çevresindeki vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini sağlaması ve Boğazın tarihsel ve kültürel dokusunu korumasının yanı sıra; boğaz giriş ve çıkışlarında günleri bulan beklemeleri azaltacaktır. Kanal İstanbul ile Ülkemiz, küresel ticarette daha etkin rol oynayacak. Kanal İstanbul`un Sazlıdere kesiminde geçişini sağlayacak, Sazlıdere Köprüsünün inşası devam ediyor. Ayrıca, Kapıkule–Halkalı Hızlı Tren Projemizin; Kanal İstanbul`un altından geçecek şekilde tünelli olarak projelendirdiğimiz Halkalı-Ispartakule kesiminin de inşasına başladık” dedi.

Tarih : 21 Kasım 2022 Pazartesi 16:09   Okunma : 324

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu`nda bugün Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Karayolları Genel Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri A.Ş. 2021 yılı kesin hesap kanun teklifi, 2022 yılı bütçe kanun teklifi ve Sayıştay raporları görüşülüyor.

Usul hakkında söz alan CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Kuşoğlu, HDP Diyarbakır Milletvekili Garo Paylan ve İYİ Parti Erzurum Milletvekili Naci Cinisli, Cuma günü görüşülen İçişleri Bakanlığı bütçesinde bakan Süleyman Soylu`nun sarf ettiği sözlere tepki gösterdi. CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Kuşoğlu`nun usul hakkında konuşması sırasında AKP ve CHP sıraları arasında karşılıklı sataşmalar yaşandı. Tartışma hararetlenince Plan ve Bütçe Komisyon Başkanı Cevdet Yılmaz oturuma ara verdi. Aranın ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakan Adil Karaismailoğlu bakanlığın bütçe sunumunu yaptı. Karaismailoğlu, özetle şunları söyledi:

“2053 ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK ANA PLANI İLE ÜLKEMİZİN GELECEĞİNİ PLANLADIK”

"Hâlihazırdaki ihtiyaçlar, beklentiler ve bunların itici gücü olan hedeflerin yanı sıra açığa çıkmamış ihtiyaçları planlamalarımıza daha fazla dâhil ediyor; İnsanımıza hizmet sunmak kadar, coğrafi açıdan kalkınmada eşitliğe destek vermek hedefiyle çalışıyoruz. Hazırladığımız 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ile ülkemizin geleceğini planladık. Türkiye`nin Ulaştırma ve Lojistik sektörüne ilişkin belirlediğimiz ulaşım vizyonumuz ile vatandaşlarımızın hareketlilik anlamında gereksinimlerini karşılarken; kıtaları, bölgeleri ve kentleri birbirine bağlayacak, ihracat odaklı gelişimi destekleyerek Türkiye`yi uluslararası bir merkez konumuna getirecektir.

“ÜLKEMİZİN ALTYAPI SİSTEMLERİNİ BÜYÜK ÖLÇÜDE TAMAMLADIK”

Ülkemizin altyapı sistemlerini büyük ölçüde tamamladık. Akıllı yollar inşa ettik, Demiryollarında önemli adımlar attık, çok modlu seyahat planlarını teşvik eden düzenlemeler yaptık, başta hareket kabiliyeti kısıtlı bireylerin erişilebilirliğini merkeze alan hareketliliği destekleyen politikalar ve uygulamaları hayata geçirdik. Artık yeni bir ulaşım çağına giriyoruz. Elektrikli akıllı araçlar ve elektrikli şarj istasyonlarını yaygın olarak kullanmaya başlayacağız. Akıllı araçlar teknolojisi ile araçların birbirleri arasında ve araçların çevreleriyle veri transferi sağladığı otonom sürüş sistemleri için yeni gelişen mevzuatları oluşturmaya ve altyapımızı hazır hale getirmeye devam edeceğiz. Bundan önce olduğu gibi bundan sonra da ulaşım ve haberleşme sektörleri her alandaki gelişmenin ana lokomotifleri olarak 2053`e uzanan yolculukta en önemli dinamikler olacak.

Bakanlığımızın faaliyet alanlarının tümü, Türkiye`nin bütünsel kalkınması için gereken altyapının temel ayaklarını oluşturuyor. Bu sorumluluğumuzun farkında olarak, 2003 yılından bu yana, ulaşım ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projeleri 1 trilyon 653 milyar 451 milyon TL yatırım yaparak hayata geçirdik. 20 yıllık dönemde Yatırım harcamalarımızda yüzde 60`lik pay ile Karayolu birinci sırada yer alıyor. Yıllardır ihmal edilen Demiryolu sektörünün ulaştırma yatırımlarındaki payı, iktidarlarımız döneminde sürekli artırıldı. Demiryollarının 2013 yılı yatırımlarındaki payı  yüzde 33 iken, 2022 yılında bu oranı yüzde 52‘ye çıkardık. Yatırım planlamalarımıza göre 2023 yılında ise Demiryolu yatırımlarının payı yüzde 64 olacak.

“374,7 MİLYAR TL`LİK KAMU-ÖZEL İŞ BİRLİĞİ PROJESİNİ BAŞLATTIK YATIRIMLARIN YÜZDE 83`Ü TAMAMLANDI”

Yatırımların daha hızlı tamamlanarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulabilmesi, bizim için son derece önemli. O nedenle alternatif finansman kaynaklarını da değerlendiriyoruz. Bunun için özel sektörün dinamizmini de harekete geçirdik. Böylece toplam 374,7 milyar TL`lik Kamu-Özel İş Birliği projesini başlattık. Söz konusu yatırımların yüzde 83`ü tamamlandı. Yapımı devam eden Kamu Özel Sektör İş Birliği projeleri ile 63,7 milyar TL daha yatırımı ülkemize kazandırmayı hedefliyoruz. Yatırım portföyümüzde 3 bin 342 proje var. Bu projelerimizin toplam büyüklüğü 991 milyar 476 milyon TL. Bu projelerde yaklaşık 447 milyar 595 milyonluk nakdi gerçekleşme sağladık. Ülke sathında yaklaşık 5000  şantiyede ve hizmet noktasında 700 bini aşan çalışma arkadaşımız ile ülkemize özveri ile hizmet ve eser üretiyoruz.

“SON 20 YILDA DEMİRYOLLARINA TOPLAM 346,6 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK”

Son 20 yılda Demiryollarına toplam 346,6 milyar TL yatırım yaptık. Ülkemizi Hızlı Tren işletmeciliği ile tanıştırdık. Bin 460 kilometre Hızlı Tren hattı inşa ettik. Demiryolu ağımızı yüzde 19 artışla 13 bin 128 kilometreye ulaştırdık. Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demir İpek Yolu üzerinden Çin`den ülkemize ulaşan ve Marmaray`ı kullanarak Avrupa`ya giden tarihi İpek Yolu`nu, Demiryolu olarak canlandırdık. Rusya Ukrayna savaşı sonrası verimsiz hale gelen kuzey hat olarak bilinen demiryolu hattında, Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa`ya gerçekleşen  taşımanın önemli bir kısmının ülkemiz üzerinden orta koridor vasıtası ile gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Demiryollarımızda 2023 yılı yük taşıma hedefimiz, 55,5 milyon ton. Hızlı Tren ulaşımını ülke nüfusunun yüzde 46`sına ulaştırdık. Demiryolu hamlemizin en önemli bileşeni, yük ve yolcu taşımacılığının ekonomik ve süratli bir şekilde yapılabileceği hızlı tren ağımızı geliştirmek.

“ANKARA-SİVAS HT HATTININ ALTYAPI YAPIM ÇALIŞMALARINDA YÜZDE 99,67 FİZİKİ İLERLEME SAĞLADIK”

Bu kapsamda, 4 bin 262 km`lik hattımızın yapımı devam etmektedir. 5 bin 433 km`lik hattımızın ise projelerini tamamladık. 4 bin 252 km`lik hattın proje çalışmaları devam etmektedir. Ulaştırma ve Lojistik Master Plan öngörülerimiz doğrultusunda projelerimizi önceliklendirerek, çalışmalarımızı ara vermeden sürdürüyoruz. Ankara-Sivas HT hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 99,67 fiziki ilerleme sağladık. Kısmi olarak test ve sertifikasyon çalışmaları tamamlandı. Proje 2023 yılı Nisan ayında tamamlandığında seyahat süresi 12 saatten 2 saate düşecek. Bir başka önemli proje Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı, Altyapı çalışmalarında yüzde 54,6 fiziksel ilerleme kaydettik. Ankara-İzmir arasında demiryolu seyahat süresini 3 saat 30 dakikaya düşüreceğiz. Bittiğinde 508 km`lik mesafede yılda yaklaşık 13,5 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşımayı hedefliyoruz.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, İpek Demiryolu orta koridor güzergâhının ülkemizden geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalardan birini teşkil ediyor. Projeyle; Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresini 1 saat 30 dakikaya; yük taşıma süresini ise 2 saat 30 dakikaya düşmesini hedefliyoruz.  Çalışmalar devam ediyor. Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı altyapı çalışmalarında yüzde 86 ilerleme sağladık. Ankara-İstanbul HT hattına bağlantılı olarak 106 km uzunluğundaki Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattını üst yapı inşasına başladık. Proje tamamlandığında hem Ankara-Bursa, hem de Bursa-İstanbul yaklaşık 2 saat 15 dakika olacak. Konya – Karaman Hızlı Tren hattını hizmete sunduk.

“345,1 KM KENT İÇİ RAYLI SİSTEM HATTINI TAMAMLAYIP MİLLETİMİZİN HİZMETİNE SUNDUK”

Karaman–Ulukışla arasında ise altyapı çalışmalarını tamamladık ve üst yapı yapım çalışmalarında yüzde 55 fiziki ilerleme sağladık. Toplam 192 km uzunluğunda Aksaray-Ulukışla-Yenice Hızlı Tren Projesi ile kuzey-güney aksında ihtiyaç duyulan kapasite temin edilmiş olacak. Mersin`den Gaziantep`e uzanan hızlı tren hattımızda da çalışmalarımız hummalı bir şekilde devam ediyor. 312,5 km`lik uzunluğa sahip 2024 yılı sonunda tamamlanması planlanan proje ile Mersin-Adana ile Gaziantep arasında seyahat süresi 2 saat 15 dakikaya düşecek. Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattımızla 1,5 milyon Kayserili vatandaşımızı HT hattına dâhil ediyoruz. Bu hattımızın da ihalesini yaptık. Sözleşmesini imzaladık. Gebze-YSS Köprüsü- İstanbul Havalimanı-Halkalı Hızlı Tren Projemizin de üzerinde önemle duruyoruz. Lojistik faaliyetlerin, üretimin büyümesi ve gelişmesinde son derece önemli. Planladığımız 26 lojistik merkezden; 13`ünü işletmeye aldık. 4`ünün yapımı devam ediyor. Bugüne kadar toplam 345,1 km kent içi raylı sistem hattını tamamlayıp milletimizin hizmetine sunduk.

“7 METRO PROJESİYLE TÜRKİYE EKONOMİSİNE 22,8 MİLYAR TL KATKI SAĞLADIK”

4 ilde üstlendiğimiz 7 metro projesiyle Türkiye ekonomisine 22,8 milyar TL katkı sağladık. Hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar 1,2 milyar yolcu taşındı.  373 milyon saat zamandan, 342 bin ton yakıttan tasarruf ettik. Karbon emisyonunda 190 bin ton azalma sağladık. 6 ilde daha yapımı süren 12 projemiz var. Bu projeler bittiğinde ekonomimize yılda 11,1 milyar TL katkı sağlamalarının yanı sıra 146,2 milyon saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edeceğiz. Kent içi raylı sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerimizde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülürken, karbon emisyonunda yılda 73 bin ton azalma olacak. Saatte 120 km ile Türkiye`nin en hızlı Metrosu unvanına sahip, dünyanın sayılı metrolarından olacak 37,5 km`lik Beşiktaş (Gayrettepe)- Kağıthane –Eyüp- İstanbul Havalimanı Metrosunun, Kağıthane-Havalimanın kesiminin yapımını tamamlandık. Sinyalizasyon testleri biter bitmez önümüzdeki günlerde açacağız. Gayrettepe-Kağıthane arasını ise 2023 yılı Nisan ayı itibariyle işletmeye açacağız.

“HASTANENİN YOLUNU YAPMAYAN İBB METRO HATTINI DA YAPMAYACAKLARINI BAKANLIĞIMIZA BİLDİRİNCE BAKANLIĞIMIZ BU PROJEYİ DEVRALDI”

Başakşehir - Çam ve Sakura Şehir Hastanesi- Kayaşehir Metrosunun yapımını tamamladık. Hastanenin yolunu yapmayan İBB metro hattını da yapmayacaklarını Bakanlığımıza bildirince: ‘Hastaneye ulaşım hayat meselesidir, siyasi kavgaya alet edilemez dedik.` Bakanlığımız bu projeyi devraldı. Yüzde 5 seviyesinde olan fiziki ilerlemeyi 28 ay zarfında yüzde 99 seviyesinin üzerine getirdik yakında açıyoruz.

İstanbul`daki bir başka projemiz ise Mevcut Kirazlı - Başakşehir Hattının doğrudan Bakırköy İDO ile bağlantısını sağlayacak Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören–Bağcılar(Kirazlı) Metrosunun, yüzde 72`ye yakın fiziki gerçekleşmesi var. Hattı 2023 yılında hizmete alacağız. Bir diğer hattımız da 31,5 km`lik Küçükçekmece (Halkalı)-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı Metrosu. Tünel kazma işimizin yüzde 80`ini tamamladık. Projenin tamamını da 2023 yılında bitirmeyi planlıyoruz. Kazlıçeşme–Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni nesil ulaşım Projelerinde çalışmaları da devam ediyor. 2023 yılı ilk yarısında tamamlamayı hedefledik. Altunizade-Çamlıca-Bosna Bulvarı Metrosunun çalışmaları son hızla devam etmekte olup, 2024 yılının ilk yarısında tamamlanması hedeflenmektedir.

“KÜLTÜR MERKEZİ-GAR-KIZILAY HATTINI 2023 YILI BAŞINDA AÇACAĞIZ”

Ankara`da; Atatürk Kültür Merkezi-Gar-Kızılay hattını 2023 yılı başında açacağız. Kocaeli`de; Gebze Sahil- Darıca OSB metrosunun, ilk etabını Mayıs 2023`de; tamamını 2024 başında hizmete açacağız. Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Hattında çalışmalarımız devam ediyor. Kayseri, Anafartalar- HT Tramvay Hattını yılsonu hizmete alıyoruz. Bursa, Emek-Şehir Hastanesi Raylı Sistem hattıyla Bursamıza kolay ve konforlu ulaşım sağlanacak.

TÜRASAŞ ile Demiryollarında Yerli üretim altyapı kapasitesinin geliştiriyoruz. TÜRASAŞ`ın ürettiği milli elektrikli trenleri kullanacağız. 2 tren setinin testleri tamamlanmak üzere. Türkiye Raylı sistem sektöründe, demiryolu araçlarının üretiminde, lokomotif kurum olma hedefiyle sektör paydaşlarını bir çatı altında toplayarak, sinerji yakaladık. Böylelikle raylı sistemler sektöründe millî tasarıma sahip ürünleri geliştirip, bu ürünleri dünya pazarına açıp, marka değerine kavuşturuyoruz. Millî Tren Setleri üretimi çalışmalarından edinilen tecrübeler ile 225 km/saat hızında Tren Setimizin Proje çalışmalarına başladık. Milli tasarım ve ileri teknoloji ile Elektrikli Ana hat Lokomotif üretiminde dışa bağımlılığın ortadan kaldırılması için çalışmalar devam etmektedir. 1960 Yılında TCDD mühendislerince Devrim otomobilinin üretildiği Eskişehir`deki fabrikamızda E5000 Projesi için Elektrikli Ana hat Lokomotif imalatına ilişkin yerli, milli üretim çalışmalarımız devam ediyor. Adapazarı`ndaki fabrikamızda üretilecek Milli Metro Projesi araçları ilk olarak Gaziray Projesinde kullanılacaktır.

“MOBİL ABONE SAYISI YAKLAŞIK 91 MİLYON SEVİYESİNE ULAŞTI”

Haberleşme sektöründe; Sektör büyüklüğü geçtiğimiz yıl, bir önceki yıla göre yüzde 41 artarak yaklaşık 266 milyar TL`ye erişti. Mobil abone sayısı yaklaşık 91 milyon seviyesine ulaştı. 4.5 G hizmetinden faydalanan abone sayısı  83,4 milyonu aştı. 2003 yılında 23 bin olan geniş bant abone sayısının bugün  91,3 milyonu bulduğunu görüyoruz.

Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezi (USOM) ve Siber Olaylara Müdahale Ekiplerimiz ile (SOME) Siber olaylara 7/24 müdahale ediyoruz. Kamu, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerle iş birliği içinde ‘Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planını (2020-2023)` hazırlandık. Kamu kurumları arasındaki veri trafiğinin daha güvenli yapılabilmesi amacıyla kamuya özel sanal bir ağ olan KamuNet`i kurduk. Kamu kurumları arasında bin 300`den fazla hizmet, KamuNet üzerinden sağlanıyor. Evrensel hizmet projeleri ile 2 bin 575 yerleşim yerine 4,5 G hizmeti götürdük. Ayrıca tamamen yerli ve milli imkanlarla yapılan çalışmalar neticesinde ULAK 4.5G baz istasyonunu geliştirdik. Yüzde 40`ı yerli baz istasyonumuz ULAK`tır.

Türkiye Kart Projesi ile ülke genelinde tüm toplu ulaşım araçlarında kullanılabilecek bir ulusal e-ödeme kart sisteminin geliştirilmesi sayesinde tek bir kart ile ulaşım, para transferi, alışveriş vb. ihtiyaçların karşılanmasını amaçlıyoruz.

“ULUSLAR ARASI LİMAN SAYIMIZI 152`DEN 217`YE ÇIKARDIK”

Uluslararası liman sayımızı 152 den 217`ye çıkardık. Bu limanlarda elleçlediğimiz yük miktarı 190 milyon tondan, yaklaşık  526 milyon tona çıktı. Denizciliğimizi desteklemek için altyapı yatırımlarına da devam ediyoruz. Bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz, 25 Milyon Ton/yıl kapasitesi ile Filyos Limanı Karadeniz`in çıkış kapısı oldu. Ayrıca Doğalgazımızın lojistik merkezi filyos limanı oldu. Bir başka liman projemiz, Rize İyidere Lojistik Limanının yapımına devam ediyoruz. 2003- 2022 Eylül ayı arasında 28 İlde 90 km sahil düzenlemesi yaptık.

Tersanelerimizde teknolojik gelişimlere uyumlu, güvenli ve çevreye duyarlı gemiler inşa ediyoruz. 1930`lu yıllarda, Türk Boğazlarından yılda geçen gemi sayısı, 3 bin seviyelerindeydi. Günümüzde ise yılda ortalama 40 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı`ndaki; Gemi trafiğindeki artış, gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle tehlikeli maddeleri taşıyan tanker geçişlerinin artması, dünya mirası İstanbul üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturuyor. 54 iskelede günde 500 bin yolcu taşıyan şehir içi vapur ve feribotlar içinde çok ciddi kaza riski söz konusu. İstanbul Boğazı`nı kullanan gemilerin güvenli geçişi için yıllık kapasitesinin 25 bin olduğu düşünüldüğünde; bugün yaklaşık 40 bin olan trafik yükünün İstanbul Boğazı`nın seyir, can, mal ve çevre güvenliğini nasıl tehdit ettiği ortadadır.

“KANAL İSTANBUL İLE ÜLKEMİZ, KÜRESEL TİCARETTE DAHA ETKİN ROL OYNAYACAK”

Dünyadaki ticaret hacmi ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında 2050`li yılarda boğazdan geçecek gemi sayısının 78 bine ulaşacağı öngörülüyor. Mühendislik çalışmalarında 204 bilim insanının görev aldığı Kanal İstanbul Projesi, tamamlandığında başta İstanbul Boğazı ve çevresindeki vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini sağlaması ve Boğazın tarihsel ve kültürel dokusunu korumasının yanı sıra; boğaz giriş ve çıkışlarında günleri bulan beklemeleri azaltacaktır. Kanal İstanbul ile Ülkemiz, küresel ticarette daha etkin rol oynayacak. Kanal İstanbul`un Sazlıdere kesiminde geçişini sağlayacak, Sazlıdere Köprüsünün inşası devam ediyor. Ayrıca, Kapıkule–Halkalı Hızlı Tren Projemizin; Kanal İstanbul`un altından geçecek şekilde tünelli olarak projelendirdiğimiz Halkalı-Ispartakule kesiminin de inşasına başladık.

Ülkemiz, Avrupa ve Dünya Havalimanları toplam yolcu trafiği sıralamasında; Dünya`da 6. Sıraya; Avrupa ülkeleri içerisinde 2. Sıraya yükselmiştir. Türk Sivil Havacılığındaki gelişim sayesinde dünyanın en geniş uçuş ağına sahip ülkelerin başında yer alıyoruz. 2003 yılında 50 ülke ile 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken bugün 130 ülkede 341 noktaya ulaştık. Türk Sivil Havacılığında küresel anlamda ses getiren yeni bir dönemi de İstanbul Havalimanı ile başlattık. Engelsiz ve yeşil havalimanı olarak yapımı gerçekleşen projemiz sayesinde dünyanın en büyük havalimanlarından biri gözbebeğimiz İstanbul`da hizmete girmiş oldu.

“ANTALYA HAVALİMANINDA, DEVLETTEN BİR KURUŞ ÇIKMADAN YAPILACAK OLAN 765 MİLYON 252 BİN 109 EURO YATIRIMI BAŞLATTIK”

Yıllık 6 milyon yolcu kapasiteli Gaziantep Havalimanı Yeni Terminal Binasını hizmete açtık. Yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli Tokat Havalimanı`nı hizmete açtık. Önemli bir hizmeti üstlenen Rize-Artvin Havalimanı`nı 14 Mayısta hizmete açtık. Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen Antalya Havalimanında, Devletten bir kuruş çıkmadan yapılacak olan 765 milyon 252 bin 109 Euro yatırımı başlattık, 25 yıl işletme süresi karşılığı olarak KDV dahil toplam 8 milyar 555 milyon Euro kira alacağız. Kira bedelinin yüzde 25`i, 2 milyar 138 milyon 750 bin 000 Euro Mart 2022 tarihinde devletimizin kasasına girmiştir. Yozgat Havalimanı ve Bayburt Gümüşhane Havalimanı projelerimizin çalışmalarına hızla devam ediyoruz. Çukurova Havalimanını Yap-İşlet-Devret modeli ile hayata geçiriyoruz, yapımı hızla devam ediyor. Şubatta ayında açmayı planlıyoruz. Kayseri`ye ve Malatya`ya yeni terminal binaları kazandırıyoruz.

İstanbul Havalimanı Avrupa`da 1., İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Avrupa`da 6., Antalya Havalimanı ise Avrupa`da 9. sırada yer almıştır. İstanbul havalimanı bu yıl 10 ayda ağırladığı toplam 54 milyon yolcu, 351bin uçuşu ve hizmet kalitesiyle dünyanın en iyi havalimanları arasında 1 numaraya yükseldi.

“BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUMUZU 28 BİN 816 KM`NİN ÜZERİNE ÇIKARDIK”

Bölünmüş yol uzunluğumuzu  28 bin 816 km`nin üzerine çıkardık. 3 bin 665 km bölünmüş yol inşaatı devam ediyor. Böylece; Trafik güvenliğini artırarak kazalardaki ölüm oranını düşürdük, taşıt işletme giderlerinde tasarruf sağladık, seyahat konforunu artırdık ve süresini kısalttık. Ortalama hızı ise 40 km`den 88 km`ye çıkardık. 2003-2021 yılları arasında Araç sayısı 8 milyondan 26 milyona çıkarken, altyapı geliştirme çalışmalarımız sayesinde can kaybını yüzde 80 düzeyinde azalttık. Yapılan yatırımlar trafiğin akıcı bir şekilde devamını, dolayısıyla ülkenin ticari ve sosyal hayatının sürdürülebilirliğini temin ediyor.

Çalışmalarımızın somut olumlu çıktılarını da görüyoruz. Trafik hacmindeki yükseliş karşısında sağladığımız tasarruf da artıyor. 28 bin 816 km bölünmüş yol sayesinde yıllık  yaklaşık 55 milyar TL tasarruf sağlıyoruz. Yaklaşık  yılda 5 milyon ton daha az CO2 emisyonu gerçekleşiyor. İş gücündense yaklaşık  670 milyon saat, bir başka deyişle yıllık 27 milyar 293 milyon TL tasarruf ediyoruz. 2003 öncesi Ülke genelinde 50 km toplam karayolu tüneli vardı. Yarın itibariyle su tutmaya başlayacağımız Yusufeli Barajı çevresine 56 km tünel yaptık. Tünel uzunluğunu 12 kat artırarak  663 km`ye çıkardık. 458 km uzunluğunda 127 adet karayolu tüneli çalışması devam etmektedir.

Önemli projelerimizden bir diğeri olan 426 km uzunluğunda, üzerinde Osmangazi Köprüsü`nün de yer aldığı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolunu hizmete sunduk. Projenin tamamlanması ile İstanbul İzmir arası 100 km kısaldı ve ulaşım 8 buçuk saatten 3 buçuk saate indi. İstanbul-İzmir Otoyolu yapılmamış olsaydı; eski yol kapasitesini doldurduğundan, seyahat hızı 40 km/saatin altına düşecek, seyahat süresi ise 8,5 saat düzeyinden 14 saate çıkacaktı. Günde ortalama 55 bin aracın geçtiği Osmangazi köprüsü olmasaydı; saatler süren feribot yolculuğunun bile yüzde 80`i yapılamayacaktı. 1915 Çanakkale Köprüsü`nün de üzerinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu bağlantı yolları dâhil 101 km`dir. 1915 Çanakkale Köprüsü, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip asma köprüsü  ve otoyolla İstanbul-Çanakkale arası saatler süren yolculuklar 2,5 saatte inerken, Çanakkale Boğazı 6 dakikada geçiliyor. Ankara-Niğde Otoyolu, toplam 330 km uzunluğunda olan otoyolunun tamamını hizmete açarak Edirne`den Urfa`ya kesintisiz bir otoyol ağı oluşturduk. Önemli Projelerimizden olan 163 km`lik Aydın-Denizli Otoyolu Projesini de hayata geçiriyoruz.

“ULAŞIM PLANLAMAMIZI ORTAYA ÇIKAN VE GELİŞEN TEKNOLOJİK GELİŞMELERE GÖRE ŞEKİLLENDİRİYORUZ”

Kısa bir zaman sonra otonom araçlarla yollarda seyretmeye başlayacağız. Biz de Ulaşım planlamamızı ortaya çıkan ve gelişen teknolojik gelişmelere göre şekillendiriyoruz. U-ETDS Projesi ile Ülkemizde karayolu taşıma faaliyetinde bulunan firmaların yaptıkları faaliyetlerin anlık olarak elektronik bir şekilde takip edilebilmesi ve kayıt altına alınabilmesi sağlanmıştır.

“DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU, 2053 YILINA KADAR 28 BİN 590 KM ÇIKARTMAYI PLANLIYORUZ”

Demiryolu sektöründe Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı çalışmaları kapsamında; hatlarımızın tamamını elektrikli ve sinyalli hale getirecek, demiryolunda enerji verimliliğini artıracak, hızlı tren ağımızı yurt geneline yaygınlaştıracağız. Lojistik merkezlerin demiryolu entegrasyonlarını hayata geçireceğiz. 2053 hedef yılına geldiğimizde; Hızlı tren bağlantısına sahip olan il sayısı 8`den 52`ye yükselecek; Yıllık yolcu taşımacılığı 19,5 milyondan 269,8 milyona çıkacak, yıllık yük taşımacılığı 55 milyon tondan 448 milyon tona ulaşacak. Sürdürülebilir, serbestleşen, ekonomik olarak karlı, demiryolu sektörü gelişecek, sektördeki değişen mega trendlerle uyumlu ve sektör dinamiklerini esas alan demiryolu altyapısı oluşturulacak. Toplam enerji ihtiyacının yüzde 35`i yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılanacaktır. Ulaştırma ve Lojistik Ana Planına göre ülkemizde mevcut 13 bin 128 km olan demiryolu hat uzunluğumuzu, 2053 yılına kadar 28 bin 590 km çıkartmayı planlıyoruz.

“2053`TE FİBER HAT UZUNLUĞU 1,5 MİLYON KM`YE ULAŞACAKTIR”

2053`te 5G teknolojisiyle yüzde 100 oranında nüfus kapsaması sağlanacak, 6G altyapısı hazırlanmış olacak, fiber hat uzunluğu tüm ülke sathında yaygınlaşmış olacak, fiber hat uzunluğu 1,5 milyon km`ye ulaşacaktır. Milli güvenliğin bir parçası olan siber güvenlik alanında dünya genelinde bir marka haline gelinecek, genişleyen uydu filosu ve uluslararası iş birlikleriyle Türkiye, küresel ölçekte hizmet verebilen dünyanın en büyük 10 uydu operatöründen birine dönüştürülecektir. Tüm bu hedeflerimiz için oluşturduğumuz yatırım planı doğrultusunda Türkiye`nin geleceği için 198 milyar dolarlık yatırım planladık. Bu yatırımlar sayesinde milli gelire 1 Trilyon dolar, üretime 1 Trilyon 935 milyar dolar, istihdama 27 milyon kişi katkı sağlayacağız.”

Paylaş :
Etiketler :

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır..!

FLAŞ HABER

ANKA Haber Ajansı
Abonesidir

ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
mersinerji.com © Copyright 2017-2024 Tüm hakları saklıdır..! İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.